top of page

סבון חלב אם: 4 סיבות למה את צריכה אותו.

כמה פעמים קרה לך שהתינוק התחיל לאכול מהשאוב והפסיק? האם להכניס למקרר? הרי נשאר עוד הרבה חלב אם בבקבוק...או אולי פתאום גילית כמה שקיות עם חלב אם במקפיא מלפני שנה.... כבר לא צריך לזרוק חלב אם - הרי לחלב אם יש המון יתרונות בריאותיים ואפשר להשתמש בו גם לא רק לתזונת התינוק אלא גם על העור. ומה מפתיע אפשר להכין מזה סבון.


האם שמעת שאפשר להכין סבון מחלב אם?

  • כן

  • פעם ראשונה שאני שומעת על הדבר הזה


יהיה מספיק בטוח לטעון שהיום, אין לאף אחד ספק, שהנקה זה דבר הכי טבעי והכי טוב שיש עבור תזונת תינוק, כי חלב אם הוא מאגר בלתי נגמר של ויטמינים ומינרלים באיזונים מושלמים. בנוסף, חשוב גם להזכיר, כי בחצי שנה הראשונה הוא גם מקור הנוגדנים עבור המערכת החיסונית של הרך הנולד, כי האם מעבירה דרך חלב אם את "הזכרון החיסוני" שלה – נוגדנים שהאם פיתחה למחלות שהיא חלתה בעבר.

חלב אם מתעכל ביעילות ובמהירות במערכת העיכול של התינוק ומקטין יצירת גזים. האנזימים וחומרים עיכול מיוחדים אחרים הקיימים בחלב אם עוזרים לתינוק לפרק ולספוג את כל המרכיבי החלב בצורה מיטבית.



אז הבנו שיש הרבה סיבות למה חלב האם חשוב, אבל למה האישה מניקה מתחילה לשאוב ולשמור את חלב האם?

לפעמים זה קורה כשאישה מתכננת יציאות קצרות ללא תינוק ושואבת כדי שהוא או היא .יכולו לקבל את המזון הטוב ביותר.

זה יכול להיות גם בגלל שהיא יודעת את הסגולות ואת היתרונות של החלב אם לכן היא שואבת כדי שיהיה סטאש (מאגר) ל חלב שאוב במקפיא למקרה הצורך.

או, לצער כולנו, זה סיומה של חופשת הלידה. בארץ זה קורה לעיתים לא כל כך נדירות, שהאישה תצטרך לחזור לעבודה בתום של חופשת הלידה של 14 שבועות בלבד, כלומר כשהבייבי עוד לא בן/ בת 4 חודשים. האם הטריה נאלצת להיפרד ממנו/ה ולהתחיל או להגביר את השאיבות כדי לספק לו/לה מספיק מנות של חלב אם בזמן שהיא תהיה בעבודה.

כל אמא שפעם שאבה יודעת, כמה עבודה נדרשת כדי לשאוב אפילו מנה אחת של חלב שאוב. לכן כן, בוכים על חלב שנשפך או שפג תוקפו והוא לא נאכל, לכן במקום לזרוק חלב אם שכבר לא ראוי לשימוש בתור מזון לתינוק אפשר להשתמש בו גם לצרכים שלא תזונתיים.

הידעת על הסגולות בריאותיים של חלב אם על העור?

אחת הדרכים להשתמש בחלב אם שפג תוקף זה להוסיף אותו לאמבטיה של התינוק. כן כן, פשוט להוסיף מעט חלב לתוך אמבט – זה תורם לעור התינוק והופך את האמבטיה לחוויה הרבה יותר נעימה.

דרך נוספת (שגם קשורה לאמבטיה) - להכין מזה סבון. סבון מחלב אם שלך.

אז קבלי שלוש סיבות למה כדאי להזמין סבון חלב אם.

סיבה ראשונה: הסבון הכי קרוב לאמא ולתינוק שלה.

כדי להכין סבון טבעי צריך לקחת שמן או תערובת שמנים ולערבב אותם עם תמיסת סודיום הידרוקסיד. ץ במהלך הכנת סבון רגיל משתמשים במים מזוקקים על מנת להמיס את הריאקציה אבל בהחלט אפשר להחליף את כל הנוזל הנדרש להכנת הסבון בחלב אם שלך.

על 500 גרם שמנים צריך בערך 200 - 220 מ״ל חלב אם.

כלומר בערך שליש מהסבון - זה חלב אם שלך.


סיבה שניה: הסבון היא אחת המזכרות הטובות על תקופת ההנקה.


ברור שסבון מתקלה ושיש לו תוקף, אבל גם חלב בצורתו "הטבעית" או קפואה. כשאת מזמינה סבון חלב אם מהחלב ששכב במקפיא וזמנו עבר – את נותנת לו חיים חדשים. אני לא יודעת כמה זמן ואחרי שאחסנת את החלב במקפיא את תשתמשי בסבון הזה לפעוט או לעצמך - בכל שימוש תזכרי ממה עשוי הסבון ולכן גם תזכרי על תקופת ההנקה. אני זוכרת את עצמי שהייתי ״מחכה״ עם עצב לזמן שאפסיק להניק את השלישי שלי. למרות כל הקושי, הנקה - זאת תקופה יפה לדעתי.

סיבה שלישית: את יכולה לייצר סבון מותאם אישית לעור שלך ושל המשפחה שלך.

כשאני מקבלת הזמנה לסבון חלב אם, אני יוצרת קשר עם לקוחה ועוברת איתה על כל הפרטים: החל עבור מי מיועד הסבון והאם יש בעיות עור כאלה או אחרות. אני והיא עוברות על האופציות של השמנים (אני משתמשת רק בשמנים צמחיים). את בוחרת את השמנים שיכנסו לסבון. בנוסף, את תבחרי את התוספות (צמחי מרפא, חמר מכל מיני סוגים, תבלינים או תוספות בריאות אחרות). את גם בוחרת איזה ריח יהיה לסבון.

כלומר את בוחרת את כל הרכיבים של הסבון עבורך. לכן הסבון הזה הכי אישי, הכי קרוב והכי בריא לעור שלך ושל התינוק.

סיבה רביעית: סבון חלב אם טוב עור.


חלב אם הוא יותר שומני מחלב פרה, לכן גם הסבון יהיה יותר קרמי ויותר נעים מהסבון שהוכן על בסיס מים מזוקקים או אפילו חלב פרה או חלב עיזים.

בחלב אם יש סוכרים ייחודיים ששיפרו גם הם את חווית הסיבון ויתנו קצף קרמי.ועשיר

חוץ מיתרונות הנובעים מהרכב חלב אם ברמה הכימית, לחלב אם יש לא מעט סגולות מדהימות בגלל חומרים נוגדי חיידקים, שמורכבים מנוגדנים, ליזוזימים, לויקוציטים וגורמי ביפידוס.

חלבונים נוספים מהקשת החיסונית שמאוד נפוצים בחלב האם הוכחו בניסויים כבעלי יכולות לא רק להרגיע עור מגורה אלא אפילו לרפא את העור המודלק. פה אפשר למצוא תרגום של מחקר שבדק ומצא כי חלב אם יעיל כמו קרם הידרוקוטיזון (משחה סטרואידים) בטיפול באטופיק דרמטיטיס אצל תינוקות.

אז אם יש לך חלב אם ששוכב במקפיא חצי שנה - שנה או אולי הבייבי שלך לקח שלוק מהשאוב וכבר לא רצה לאכול באותו היום – אז כבר לא צריך לבכות על חלב אם שאי אפשר לתת אותו לתינוק. צרי קשר ואשמח להכין עבורכם סבון מוצק טבעי שלא רק יזכיר על התקופה היפה של ההנקה אלא גם ישמור על העור שלך ושל הבייבי שלך.



46 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page